Slovensko English Deutsch Italiano

IZLET MOTO KLUBA BOHINJ marec 2011

 Ob 07:00 je bil predviden odhod iz Boh. Bistrice. Že prej je avtobus pobral potnike po Zgornji bohinjski dolini. Pred odhodom ob predvidenem času se zgodilo nekaj kar ne bi pričakovali. Manjkal nam je samo še predsednik moto kluba Bohinj! Ker ga kot ponavadi niso mogli preklicati po telefonu, so ga po hitri organizaciji le pripeljali do avtobusne postaje v Bistrici.

Po dveh dobrih urah s postankom v Šentvidu, kjer smo pobrali še enega člana smo prispeli do Vranskega, kjer smo obiskali družinski Motoristični muzej, kjer nam je lastnik oziroma sin predstavil zbirke različno starih motornih vozil. Muzej skupaj z očetom še vedno dopoljnujeta.

V muzeju je prikazan razvoj in zgodovina motociklizma ter prometa nasploh na Slovenskem od začetka stoletja do šestdesetih let. Obiskovalce so nas očarali zanimivi modeli najrazličnejših motociklov. V zbirki smo občudovali Puchove motocikle in edini slovenski motocikel "Pohorc," dirkalne motocikle znamke Tomos, motocikle Indian in Harley Davidson.

Ob 10:30 smo prispeli do centra varne vožnje AMZS na Vranskem.

Najprej so nam v učilnici predstavili način učenja in kako je poligon razdeljen po delih.

Tečaje izvajajo za avtomobiliste , motoriste , voznike tovornih vozil in avtobusov ter reševalce. Inštruktorji AMZS centra varne vožnje so strokovnjaki z večletnimi izkušnjami poučevanja tečajev varne vožnje, ki v Sloveniji do odprtja novega centra ni bilo mogoče. Inštruktorji so svoje izkušnje pridobivali v tujini, na poligonih avstrijskega avto kluba OAMTC in drugih evropskih klubih. Vsi inštruktorji - Brane Legan, Rafael Pečjak, Vojko Safran, Peter Smrekar, Janez Marolt in Marko Tomič - so tudi imetniki AMZS licence za poučevanje varne vožnje.

Najmodernejši poligon za varno vožnjo v Sloveniji je zgrajen po evropskih standardih in usklajen z zahtevami Zakona o varnosti cestnega prometa. Na 16 hektarih je urejenih 2,5 km asfaltiranih stez s šestimi poligonskimi sklopi, ki so urejeni za varno simulacijo različnih prometnih razmer. Center je zasnovan tako, da deluje v vseh vremenskih pogoji. Ker so šobe za dovajanje vode na vozne površine ogrevane, je vadba na poligonu možna tudi v zimskih razmerah. Celoten poligon je dodatno osvetljen, kar omogoča izvedbo programov tudi v večernih urah. V sklopu centra je zgrajena tudi poslovna stavba s tremi učilnicami, garažami in restavracijo.

AMZS center varne vožnje Vransko ima 6 ločenih sklopov za vadbo, med katerimi so najpomembnejši in hkrati najatraktivnejši tisti sklopi, ki imajo vgrajene posebne drseče površine. Te voznikom omogočajo v nadzorovanih okoliščinah podrobno preskusiti okoliščine slabega oprijema pnevmatik in zanašanja avtomobila. Poligon je opremljen tudi s hidravličnimi ploščami za vadbo izboljšanja voznikove reakcije. Drseče površine v AMZS centru varne vožnje pa so opremljene tudi z vodnimi šobami, ki simulirajo ovire na cesti. Z namakalnim sistemom so opremljene tudi dodatne površine na posameznih sklopih, kar omogoča natančno vadbo reakcij ob splavanju vozila.

Po odhodu avtobusa smo po nekaj minutah vožnje prejeli klic predsednika, da smo ga pozabili. Ustavili smo se pri krožnem križišču in k sreči, ga je do nas varno pripeljal inštruktor, ki je bil slučajno še tam. In ko smo bili vsi, smo se odpeljali naprej......

Poligon AMZS Vransko
Poligon AMZS Vransko
Poligon AMZS Vransko
Poligon AMZS Vransko
Poligon AMZS Vransko
Poligon AMZS Vransko

Okrog 13:30 smo bili dogovorjeni za srečanje z županom občine Šentjur gospodom Markom Diacijem.

Ko smo prispeli so nas na želežniški postaji sprejeli župan, bivši župan in vodja muzeja južne železnice...

Najprej smo si ogledalij Muzej južne železnice, ki se nahaja v Šentjurju pri železniški postaji. V Franc-Jožefovem prometnem uradu smo si ogledali prikaz bogatega arhivskega gradiva in železniških naprav od leta 1844 dalje ter občasno razstavo ˝Ujeti trenutki ob železni cesti Gradec-Celje˝.

V neposredni bližini so še muzejske enote: kretniška bločna postavljalnica, parna lokomotiva, signalno-progovne naprave ter zaščiteno eksotično drevo pagodovec, ki je darilo avstrijskega dvora ob otvoritvi proge Gradec-Celje.

Nato smo iz muzeja odšli v spodnje prostore na poiskušino vina, kjer imajo lepo urejeno vinsko klet.

Po dobri degustaciji smo se odpeljali na kosilo v gostilno Privošnik.

Pot nas je odpeljala nazaj proti Bohinju še z umesnim postankom na Trojanah.